loading...
فانوس
فانوس بازدید : 302 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

يا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار
 Oh reformer of hearts and minds
ای دگرگون کننده ی قلب ها و چشم ها
 
*******

يا مُدبِّرَ الليلِ و النَّهار
 Director of day and night
ای گرداننده و تنظیم کننده ی روزها و شبها

*******
يا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال
 and transformer of conditions
ای تغییر دهنده ی حال انسان و طبیعت

*******
حوِّل حالَنا إلى أحسنِ الحال
 Change ours to the best in accordance with your will
حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما

فانوس بازدید : 117 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

محمد عابدزاده یکی از بازماندگان سقوط هواپیمایی سپاهان اعلام کرد که حفره ایجاد شده در بدنه هواپیما سبب نجات جان من و همسرم شد.

به گزارش ایسکانیوز محمد عابدزاده که هم اکنون در بیمارستان در حال درمان سوختگی است، روایتی جدید از سقوط هواپیما را عنوان کرد و گفت: چند لحظه بعد از پرواز هواپیما و افتادن یکی از بال ها در حالی که فاصله زیادی با زمین نداشتیم هواپیما منحرف شد و بعد از برخورد با دیوار بدنی حفره ای عمیق در آن ایجاد شد.

فانوس بازدید : 127 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش افکارنیوز،احمد مجیدی در تشریح آخرین جزئیات سانحه امروز آنتونف سپاهان‌ایر مسیر تهران-طبس که در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد، اظهار داشت‌: فعلاً آمار کشته‌شدگان این حادثه همان ۳۹ نفر است و ۹ نفر از مسافران هم که مصدوم شدند، در بیمارستان بستری بوده و تحت درمان هستند، البته یکی دو نفر از مسافران به دلیل سوختگی شدید، به بیمارستان شهید مطهری منتقل شده‌‌اند.

* الزام مدیرعامل سپاهان و شرکت بیمه کوثر برای سرکشی به مصدومان و عیادت از آنها

مجیدی تأکید کرد: امروز مدیرعامل شرکت هواپیمایی سپاهان را مأمور کردیم که به بیمارستان‌هایی که مصدومان این حادثه در آنجا بستری شده‌اند (بیمارستان‌های پیامبران، امام خمینی (ره) و شهید مطهری) و درمانگاه ساها، سرکشی داشته باشد و از خانواده مصدومان دلجویی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شرکت بیمه کوثر هم به عنوان بیمه‌گر این ایرلاین و هواپیما،‌ موظف شد به مصدومان حادثه سرکشی کند.

وی افزود: به شرکت هواپیمایی سپاهان و بیمه کوثر تأکید شده است که برای کفن و دفن مسافران جان باخته این سانحه با بازماندگان و خانواده‌ آنها همکاری کنند.

فانوس بازدید : 103 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
با تأييد 17 برنامه اقتصادي آموزش و پرورش از سوي رئيس‌جمهور، اين دستگاه به طور رسمي وارد عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي شد تا بنا به گفته وزير آموزش و پرورش، درآمدزايي منطبق با مأموريت و فرهنگ حاكم بر مدارس كليد بخورد.

 

با تأييد 17 برنامه اقتصادي آموزش و پرورش از سوي رئيس‌جمهور، اين دستگاه به طور رسمي وارد عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي شد تا بنا به گفته وزير آموزش و پرورش، درآمدزايي منطبق با مأموريت و فرهنگ حاكم بر مدارس كليد بخورد.

در اين راستا كميته سه نفره‌اي از سوي وزير مأموريت يافته‌اند تا پيگيري‌هاي بيروني اجراي اين 17 برنامه را انجام دهند. ورود آموزش و پرورش به عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي ظرافت فوق‌العاده‌اي مي‌طلبد. موضوع اين است كه آموزش و پرورش و به طور كلي نهادهايي كه وظيفه تعليم و تربيتي به عهده دارند، بنگاه اقتصادي نيستند.

در عين حال نمي‌توانند در فرآيند تحقق توسعه اقتصادي، يك مصرف‌كننده صرف باشند؛ در غير اين‌صورت يا از فرآيند جا مي‌مانند يا از اساس حذف مي‌شوند؛ كه هر دو اين موارد در تضاد با پويايي نقش آموزشي و تربيتي آموزش و پرورش است. به عبارتي معادلات و مناسبات اقتصادي در دنياي كنوني اجازه نمي‌دهد دستگاه‌ها به يك جزيره تبديل شوند. از سوي ديگر پيوستگي نظام اقتصادي كه منافع و ضررها را به يكديگر وابسته مي‌كند و از اجزاي جامعه يك دستگاه به هم پيوسته مي‌سازد، فعاليت اقتصادي را به گونه‌اي تعريف مي‌كند كه براي تمام دستگاه‌ها نقشي در نظر گرفته شده باشد.
فانوس بازدید : 94 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
برنامه‌ريزي‌ها براي ساماندهي اوقات فراغت 13 هزار و 500 ميليون ساعت نفر دانش‌آموز از ابتداي تيرماه به عرصه اجرا مي‌رسند.

 

برنامه‌ريزي‌ها براي ساماندهي اوقات فراغت 13 هزار و 500 ميليون ساعت نفر دانش‌آموز از ابتداي تيرماه به عرصه اجرا مي‌رسند. در اين رابطه آموزش و پرورش با فعال كردن 20 هزار پايگاه تابستانه وظايفي را كه به موجب مصوبه 160 كميسيون معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين رابطه به عهده دارد، انجام مي‌دهد. اما قطعاً اين ظرفيت توانايي پوشش جمعيت ميليوني دانش‌آموزان را ندارد.

مصوبه 160 كميسيون معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 69، 25 دستگاه را مسئول تأمين و غني‌سازي محتواي اوقات فراغت دانش‌آموزان كرده كه آموزش و پرورش يكي از آنها است.
هر كدام از دستگاه‌ها بخشي از مجموعه غني‌سازي اوقات فراغت را بر عهده مي‌گيرند كه در مجموع بايد مديريت شود.

همه مي‌دانند كه دانش‌آموزان آينده‌سازان كشورند و اين دسته از ظرفيت‌هاي انساني جامعه نبايد به بيكاري و فراغت عادت كنند اما هيچ كس نمي‌داند چطور مي‌توان براي آنها برنامه‌ريزي كرد. 

فانوس بازدید : 95 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
سورنا ستاري با بيان اينكه اين وام‌ها تا سقف 300 ميليون تومان به صورت قرض‌الحسنه اعطا مي‌شود، گفت: اختصاص بيش از اين مبلغ نيز از طريق امكان‌سنجي صندوق نوآوري و شكوفايي قابل پرداخت خواهد بود اما اين تسهيلات ديگر قرض‌الحسنه نيست و سود آن بر اساس طرح تعريف شده متفاوت است.
 
وي با بيان اينكه وام و تسهيلات از محل صندوق نوآوري و شكوفايي به شركت‌هاي دانش بنيان تعلق مي‌گيرد، ادامه داد: بنياد ملي نخبگان نيز در قالب ارائه تسهيلات و وام از نخبگان حوزه فرهنگي حمايت مي‌كند.
 

 

معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور در مورد بررسي وضعيت شركت‌هاي دانش بنيان در ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور نيز گفت: مقرر شده گزارشي از پيشرفت قانون حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان ظرف دو هفته آينده به اين ستاد ارسال شود. 
فانوس بازدید : 112 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
يكي از مشاوران و محققان سازمان تحقيقات هسته‌اي اروپا (سرن) به تشريح فعاليت دانشمندان ايراني در اين سازمان، دستاوردها و همينطور جديدترين يافته‌ها در رابطه با پروژه‌هاي تحقيقاتي پرداخت.
 

 

سرن(CERN) بزرگترين مجموعه آزمايشگاهي دنيا در زمينه فيزيك ذرات بنيادي و فيزيك هسته‌اي است. اين سازمان تحقيقات هسته‌اي در حاشيه شهر ژنو سوئيس و در مرز مشترك بين فرانسه و سوئيس واقع شده است. دكتر پاتريك فاسناخت، (Patrick Fasnacht) يكي از محققان و همينطور مشاوران سازمان تحقيقات هسته‌اي اروپا (سرن) است. 
فانوس بازدید : 128 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

سرهنگ عابدي با اشاره به تدابير ويژه پليس راهور تهران براي ماه مبارك رمضان با اشاره به تقويت شيفت شب مأموران گفت: در جهت تسهيل ترافيك و تأمين نظم و ايمني عبور و مرور و جلوگيري از تراكم بار ترافيكي در معابر، تقاطع‌ها و ميادين شمار نيروهاي پليس راهور از ساعت افطار تا سحر افزايش مي‌يابد. جانشين رئيس پليس راهور تهران به برخورد مأموران پليس راهور تهران با هر گونه تظاهر به روزه‌خواري اشاره كرد و افزود: برابر ابلاغيه صورت گرفته در ماه مبارك رمضان، مأموران راهور تهران با هرگونه تظاهر به روزه‌خواري رانندگان برخورد كرده و نسبت به توقيف خودرو متخلفان اقدام مي‌كنند. 

فانوس بازدید : 103 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

                 مرد متجاوز افغان محاكمه مي‌شود 

به گزارش خبرنگار ما، صبح روز دوشنبه 25 شهريور ماه سال قبل به مأموران كلانتري 161 ابوذر گزارش دادند، دختر جواني در خانه‌اي دوطبقه به قتل رسيده است. بررسي‌هاي اوليه نشان داد، دختر جوان كه سيم برقي دور گردنش بود با ضربه جسم تيزي به گردنش به كام مرگ رفته است. لحظاتي بعد قاضي محمد شهرياري، بازپرس ويژه قتل تهران در محل حادثه حاضر شد. معاينات تيم پزشكي قانوني در محل حادثه نشان داد از مرگ مهناز چند روزي گذشته است. تيم جنايي در نخستين گام، برادر مقتول كه موضوع حادثه را به پليس اطلاع داده بود، مورد تحقيق قرار داد. وي گفت: بعد از مرگ والدينم، من همراه برادر و تنها خواهرم در اين خانه زندگي مي‌كنيم. من و برادرم به خاطر شرايط كاري هر چند وقت يكبار به مسافرت مي‌رويم و مهناز در خانه تنها مي‌ماند. هفته پيش همراه برادرم به يكي از شهرهاي جنوبي كشور رفتم تا اينكه روز قبل با تلفن همراه مهناز تماس گرفتم اما به تماس‌هايم پاسخ نداد. نگرانش شدم و بلافاصله به تهران برگشتم و در خانه با جسد او روبه‌رو شدم. با انتقال جسد به پزشكي قانوني كارآگاهان دست به تحقيق زدند. مأموران در بررسي‌هاي خود دريافتند در همسايگي خانه، ساختماني در حال ساخت است و احتمالاً عامل يا عاملان جنايت از راه ديوار وارد خانه شده و دست به جنايت زده‌اند. 

فانوس بازدید : 132 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

دكتر سيدحسن هاشمي در مراسم جشن كارنامه كه همه ساله از سوي جمعيت امدادي دانشجويي- مردمي امام علي(ع) به منظور تشويق دانش‌آموزان ممتاز خانواده‌هاي محروم برگزار مي‌شود، گفت: اميدوارم به عنوان مسئول سلامت كشور بتوانيم بخشي از دينمان را براي كمك به اين قشر ادا كنيم و در مورد 5 درصد بقيه هزينه‌هاي بستري نيز در صورت تشخيص جمعيت امدادي، كل هزينه از طرف دولت پرداخت مي‌شود. 

فانوس بازدید : 96 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

         اطعام بيش از 7 ميليون روزه‌دار در ماه مبارك رمضان

بيش از 7 ميليون نفر در قالب طرح سفره‌هاي آسماني در امامزادگان و بقاع متبركه كشور در ماه مبارك رمضان اطعام مي‌شوند.

 

حجت‌الاسلام احمد شرفخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با بيان اينكه طرح ضيافت الهي با هدف تقويت باورها و ايجاد فضاي معنوي و قرآني در جامعه به ويژه امامزاده‌ها و بقاع متبركه اجرايي مي‌شود، ادامه داد: يكي از اهداف اصلي اين طرح اجراي صحيح و امينانه نيات واقفان خيرانديش است.  
فانوس بازدید : 101 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

                                                                         يك سوم جوانان زير 35 سال مجردند 

اگر سري به دنياي آمار و ارقام بزنيد با واقعيت‌هاي تلخي در حوزه ازدواج و طلاق مواجه مي‌شويد؛ ‌حقايقي كه بيانگر چالش‌هاي پيش روي جوانان در جامعه امروز است. از سوي ديگر كاهش ازدواج و افزايش طلاق علاوه بر آسيب‌هاي اجتماعي جدي، رشد جمعيت را هم در تيررس تهديد خود قرار مي‌دهد.

 

آمار 30 درصدي جوانان مجرد زير 35 سال هشداري جدي براي سلامت و جمعيت جامعه است و واكنش علما و مراجع تقليد را هم بر‌انگيخته به گونه‌اي كه آيت‌الله علوي گرگاني هم روز گذشته در ديدار با معاون ساماندهي امور جوانان و اعضاي ستاد برگزاري هفته جوان تأكيد كرد: امر اشتغال و ازدواج جوانان نبايد مورد غفلت واقع شود و مبادا فضاي جامعه بيش از اين به سمت مجردگرايي گرايش پيدا كند.

اگر سري به دنياي آمار و ارقام بزنيد با واقعيت‌هاي تلخي در حوزه ازدواج و طلاق مواجه مي‌شويد؛ ‌حقايقي كه بيانگر چالش‌هاي پيش روي جوانان در جامعه امروز است. از سوي ديگر كاهش ازدواج و افزايش طلاق علاوه بر آسيب‌هاي اجتماعي جدي، رشد جمعيت را هم در تيررس تهديد خود قرار مي‌دهد. 

فانوس بازدید : 102 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
 طرح مجلس براي اقناع افكار نخبگان جامعه كافي نيست فرزندان چهارم هنوز در بلاتكليفي تولدند
دو تا پنج سال حبس براي انجام عمل‌هاي جراحي پيشگيري از بارداري (وازكتومي و توبكتومي)‌يكي از بندهاي طرح افزايش نرخ باروري و پيشگيري از كاهش رشد جمعيت كشور است كه اعضاي خانه ملت با 106 رأي موافق آن را به تصويب رساندند؛ مصوبه‌اي كه از نگاه كارشناسان و وزارت بهداشتي‌ها با حقوق شهروندي و حتي سياست‌هاي ابلاغي جمعيت از سوي رهبر انقلاب در تناقض است.
آمار و ارقام نرخ باروري 8/1 و رشد 3/1 درصدي جمعيت كشور هشداري جدي است كه آينده روشني را پيش روي جامعه به تصوير نمي‌كشد و حتي بر اساس سناريوهاي سازمان جهاني بهداشت، ادامه چنين روندي جمعيت ما را طي سال‌هاي آينده به 31ميليون نفر مي‌رساند، در حالي كه حدود نيمي از آنها پير و از چرخه توليد خارج مي‌شوند. 
فانوس بازدید : 102 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

                                                                                 جاسبي به خانه ابدي‌اش برگشت! 

 اين در حالي است كه چهار روز پيش علي اكبر ناطق نوري نيز به عنوان عضو رسمي هيئت مؤسس اين دانشگاه منصوب و اين خبر از سوي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأييد شد. به نظر مي‌رسد جرياني سعي در احياي زنجيره‌اي خاص در مناصب كليدي بخش قابل توجهي از آموزش عالي كشور دارد. عبدالله جعفر علي جاسبي در سومين جلسه سال 92 هيئت مؤسس دانشگاه آزاد به عنوان عضو جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد انتخاب شد. براساس اين گزارش، به استناد بند 2 ماده 10 اساسنامه دانشگاه آزاد جاسبي به عنوان عضو جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد انتخاب شد. 

فانوس بازدید : 110 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
   بالاخره دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي به اصلاح اساسنامه تن دادند
مدير كل دفتر آموزش‌هاي غيردولتي غيرانتفاعي وزارت علوم از بازنگري اساسنامه دانشگاه‌هاي غيردولتي خبر داد و اعلام كرد اين وزارتخانه در تلاش است رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي و غيردولتي را در ليست اقدامات خود قرار دهد.

 

بعد از اينكه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي پي بردند كه براي برون‌رفت از مسير پر دست‌انداز اداره خود در شرايط افزايش بي‌تناسب و بدون توجيه ظرفيت پذيرش دانشجو نمي‌توانند تمام جامعه را تغيير دهند، به تغيير اساسنامه از سوي وزارت علوم تن دادند.

اين تغيير كه از زمان دولت قبل و با اصلاح دو بند مربوط به نحوه انحلال مؤسسات غيرانتفاعي و تعيين فرمول حقوق اعضاي هيئت مؤسس كليد خورد، در حال حاضر و بنا بر اعلام كارن ابري‌نيا، مدير كل دفتر آموزش‌هاي غيردولتي غيرانتفاعي وزارت علوم ساير بندها و تبصره‌هاي اساسنامه مزبور را نيز شامل مي‌شود. 

فانوس بازدید : 117 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
                                                               پرونده‌هاي زمين خواري بين محيط‌ زيست و سازمان جنگل‌ها سرگردان است
مدير كل محيط زيست استان تهران با اشاره به تنظيم لايحه مالكيت سازمان محيط زيست بر مناطق چهارگانه در دولت گفت: عدم مالكيت محيط زيست در اين مناطق يكي از مهمترين معضلات جلوگيري از زمين‌خواري است.

 

مدير كل محيط زيست استان تهران با اشاره به تنظيم لايحه مالكيت سازمان محيط زيست بر مناطق چهارگانه در دولت گفت: عدم مالكيت محيط زيست در اين مناطق يكي از مهمترين معضلات جلوگيري از زمين‌خواري است.
محمدهادي حيدرزاده افزود: در بسياري از موارد زماني كه شكايت عليه زمين‌خواري در پرونده‌هاي مختلف به نتيجه مي‌رسد و سازمان محيط‌زيست اقدام به قلع و قمع ساخت و سازها در اراضي ملي مي‌كند، متخلفان با بهانه اينكه مالكيت زمين در اختيار سازمان محيط زيست نيست و اين قلع و قمع‌ها غير قانوني است، روند رسيدگي به تخلفات را به تأخير مي‌اندازند. 
فانوس بازدید : 110 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان گفت: باربرانی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند با ارائه معرفی نامه از شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

 

سیروس نصیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: افرادی که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند با دریافت معرفی نامه از شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و تشکل‌های منفی کارگری ارائه آن به شعب بیمه،‌ می‌توانند با بهره‌مندی از کمک دولت به میزان 20درصد و پرداخت 7درصد حق بیمه تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند. 
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به چه بخشی از سایت علاقه دارید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 142
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 142
  • بازدید ماه : 644
  • بازدید سال : 8,049
  • بازدید کلی : 68,809
  • کدهای اختصاصی
    خرید پروژه، مقاله و پایان نامه سایت فروش فایل filesell